1/5-11 Shopping

Har varit till stan och shoppat. Min dotter Tilde följde med också. Det var en hel del på min "måste-handla-innan-Ghana-lista".

Jag köpte:
Ett par remsandaler
Resekit med ögonskydd och uppblåsbar kudde till den långa flygresan
En lång, vit, tunn oversized tunika
Ett par långa tunna byxor
En regnponcho
En lång kjol
En tunn pyjamas med ben. (Vill ju riskera att några insekter, läs spindlar, klättrar på benen.

Dessutom har jag en kollega som har varit iväg och köpt en reseset lakan och handduk. Sån´t som inte väger ngt :)

 Den här listan fick jag från Mikaela.
Bra att ha saker i Ghana:
Oömma, slappa kläder (som man är beredd att kassera efter resans slut...)
-shorts (gärna ett par lite längre som går till knäna)
-linnen
-t-shirts
-tunna långbyxor att ha på kvällen för att skydda mot mygg
-tunn långärmad tröja
-leggings
-klänning,tunika
-sporttop
-några stumpor till kvällen om det blir myggigt
Handsprit
Våtservetter
Öronproppar
Myggstift
Pannlampa
Midjeväska
Alvedon
Plåster
Sårrengörningsservetter
Skor...? foppa eller gympaskor, ett par flippisar. Remsandaler funkar också bra.
Sarong
Adapter
Solskydd
Regnponcho
Hänglås
Fickkniv
Laddare till mobil, kamera
Måltidsersättning, typ shakes och bars
Imodium

Har fått mer packningstips från en kollega som bott i Afrika.
tändstickor
värmeljus
vattenreningstabletter
tvättlappar
Ögonskydd
plastskedar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0