6/5-11 Waka waka - this time for Africa

Då var den här. Dagen jag har längtat efter i praktiskt taget hela mitt liv. Dagen då jag ska få förverkliga en dröm och åka till Afrika. Det känns oerhört spännade och jag är pirrig i magen. Men först ska jag ta mig igenom ett jobbigt avsked på Arlanda. Syrran frågade mig igår om det verkligen var en sån bra idé att ta med barnen till Arlanda och det kanske det inte va...

Har nu precis tagit en dusch och det blir nog sista duschen på ett bra tag kan jag tänka mig. Jag kommer för enklighetens skull att åka osminkad och utan en massa tjafs i håret. All natural, så att säga.

Packningen är klar och nu väntar vi bara in pappan som ska komma hem från jobbet. De andra tjejerna sluter upp på Arlanda på fyratiden. Innan dess ska vi har ätit mat och kollat på flygplan.



Citerar Niklas Strömstedt:

"Väskan är packad
huvet är fullt
jag reser en morgon
för spänningens skull
Iväg, och allting i världen var nytt"

Nu dröjer det säkert innan jag uppdaterar igen. Ha det så bra allihopa så hör ni av mig igen om två veckor.

Waka waka (Swahili, kan betyda flera saker: "bli upplyst", "passionerad" eller "Stå i lågor". Stämmer alla på mig!)

Kommentarer
Postat av: Emma

Lycka till :D

2011-05-06 @ 11:53:45
URL: http://emmywood.se
Postat av: O L I V I A - http://ooliivias.blogg.se

Hoppas du får en fin fredag! :)

2011-05-06 @ 12:50:49
URL: http://ooliivias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0