En liten fruktan

Jag är svårt att förstå att jag snart faktiskt ska resa till Afrika med allt vad det innebär och jag får ofta frågan vad jag fasar mest för. Och visst finns det en del saker att vara rädd och fundera över. Maten (borde oroa mig eftersom jag har lite knasig mage), brist på hygeniska möjligheter, hur jag kommer reagera på uppfostringsmetoderna av barnen, mörkret, smutsen, överfall, sjukdomar. Ja, listan kan nog göras lång på sån´t man borde oroa sig för. Men jag känner mig lugn och sansad när jag tänker på allt detta. Det känns bra och jag tar det som en utmaning och ser fram emot att få pröva min personliga gräns. MEN MEN MEN, det finns något jag oroar mig för.

Dessa.....
Ghana juni/juli 2010



De är inte farliga men tydligen väldigt stora. Usch usch usch. Men jag kan ju knappast låta bli att resa pga att ett visst land har spindlar. Men ändå. Tänk om jag vaknar upp och har en sån här i sängen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Bea!



ja, dessa spindlar är äckliga, har träffat massor av dem på mina resor i asien/australien. huh....



Du, jag funderade över mobiltelefoner, har du användning av defekta telefoner, tänkte försöka samla ihop en hel del till dig =)



sen har jag en fungerande bärbar dator som du kan få, den är ju för "slö" för oss bortskämda västerlänningar .....



Kram Linda (grannen)

2011-02-26 @ 09:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0