Att engagera skolungdomar



Jag hoppas kunna tillbringa mycket tid tillsammans med skolungdomarna på barnhemmet och följa deras skoldagar och lära mig om hur det fungerar där men också kunna lära dem en del. 

När jag bestömt mig för att fullfölja denna min dröm så var det  en självklarhet för mig att försöka engagera skolungdomarna på Frösan. Jag har denna termin startat upp en fördjupningkurs i engelska på elevens val där vi ska fokusera på Ghana. Över 30 elever valde att delta i detta. Är det inte helt fantastiskt!? Och så säger man att dagens ungdom lever i en mental istid är oengagerade och ointresserade av vad som händer i omvärlden. Här har Frösans elever bevisat motsatsen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0