Insamling i Hede Storgatan 12 ~ Fik och butik lör 26 feb

Idag har det varit insamling i Hede till förmån av Barnhemmet i Ghana. Sara Ramstedt, min svägerska, som har en fin butik med fik hade ordnat så bra och fixat fin annons i lokala annonsbladet och sökt sponsor. Ica Hede sponsrade med ingredienser till kolbullar och ställde upp med släpvagn, Hembygdsgården och Kyrkan lånade ut grillar och Mitthärjdebladet sponsrade med fin annons. Både Saras svärföräldrar och mina var där och stekte kolbullar för glatta livet. Kolbullarna kostade ingenting men man fick istället skänka en slant till barnhemmet. Hela 3438 kr fick vi in!









Hedes brandbil fanns också på plats och alla barn fick åka med på en tur. Jättespännande såklart!





Många kom in i butiken och var intresserade av projektet och jag visade min blogg och pratade om barnhemmet.


Det fanns många givmilda personer i Hede denna dag! Vi fick ihop en hel stor släpvagn med saker. Ica Hede skänkte också sex kartonger med skor. Skor som skulle reas bort men som nu istället får gå till behövande i Ghana.






Det har varit en bra dag och tack så mycket alla Hedebor som ställde upp och kom med saker och lämnade bidrag!

Kommentarer
Postat av: Sofie Edin

Vad roligt att det gick så bra!

2011-02-28 @ 14:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0